Köszöntjük a kaposvári Bárczi Gusztáv Módszertani Központ honlapján!

"Segítünk, hogy segíthess!"

???Enyhe értelmi fogyatékos - tanulásban akadályozott gyermekek; középsúlyos értelmi fogyatékos - értelmileg akadályozott gyermekek; autista gyermekek; súlyosan, halmozottan fogyatékos gyermekek; hátrányos helyzetű, tanulási nehézségekkel, zavarral, súlyos pszichés magatartási zavarokkal küzdő gyermekek???!
Főoldal Fejlesztő Iskola Óvoda Általános Iskola Autista csoport Szakiskola Kollégium Hallgatói képzés Rendezvények Mentoráló Intézmény Módszertani központ Alapítvány Aktuális

Információ kérése:

Bemutatkozás
Az intézmény felépítése, dokumentumok
Óvoda, fejlesztő iskola, általános iskola
Szakiskola és készségfejlesztő iskola
Módszertár
Kollégium
Kompetencia alapú oktatás
Tehetséggondozás
Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Kitüntetések, díjak
"Jó gyakorlatok"
Bázisintézmény
Referenciaintézmény
Mentoráló Modell Intézmény
Minősített Tehetséggondozó Műhely
Ökoiskola
Integráció, inklúzió
Pályázatok
Hallgatói képzés
Tehetségtanács
Szakmai előadások, publikációk
Rendezvények, konferenciák
Információk szülőknek
"Add a kezed" Alapítvány
Külföldi kapcsolatok
Érintő
Médiatár
Üzenőfal
Linktár
Letöltések
NAGYBAJOMI TAGINTÉZMÉNY

Az informatika szerepe a tehetséggondozásban a Bárczi Gusztáv Módszertani Központban

„Az informatika, mint műveltségterület alkalmas a különböző tantárgyakhoz kapcsolódó ismeretanyag (akár multimédiás jellegű) tárolására, az ebből való információnyerésre; olyan játékokra, amelyek pozitív transzfert jelenthetnek a tanulásban, növelik a tanulók kreativitását, tágítják látókörüket, sokoldalú, elemző, divergens gondolkodásra nevelnek. A figyelmet az alapismereteken túli kapcsolatokra is ráirányítják.” (Kőrösné Mikis Márta, 2009.)

Ezért az informatika tehetséggondozás keretében az alábbi tevékenységeket kínáljuk tanulóinknak:

1. Kapcsolódás más tantárgyakhoz (Az irodai programok használatának tanítása során)

Tevékenységek: Kiegészítő információk keresése az interneten. A megszerzett ismeretek feldolgozása a Microsoft Word, Microsoft PowerPoint segítségével. A feldolgozás során az informatikai ismeretek mellett az esztétikai igény fejlesztése is történik. A bevont tanulók így a tantárgyakban is jobb eredményt érnek el, mivel számukra kedves időtöltés közben a más tantárgyak tananyagával is foglakoznak, Web2.0 használata.

2. Fejlesztő játékok a számítógépen

Tevékenységek: Képességfejlesztő játékok (Tetris, Farmarama, malom, sakk, mahjong, kővarázsló puzzle-k, klavaro…stb) 

3. Logikus és algoritmikus gondolkodás fejlesztése (Logo program nyelv alapjainak tanításával)

Tevékenységek: Egyszerű alakzatok rajzolása a teknőc segítségével. A rekurzív műveletek megismerése, ciklusok alkalmazása összetett ábrák készítésekor.

4.Interdiszciplinaritás

Tevékenységek:

Kutatás az Interneten. Tantárgyi alapismeretek feldolgozása weblapszerkesztő programok segítségével, HTML kódok alkalmazása (kapcsolatok létrehozása fogalmak, fogalmak és képek között)

A tanulók 12. évfolyam végére ECDL START vizsgát tesznek. 2011-től OKJ vizsgára is nyílik lehetőség a "Számítógépes adatrögzítő" szakmában. 2011-ben az országos szakmai tanulmányi versenyen két tanulónk a nyolcadik és kilencedik helen végeztek, és a szakmai vizsga teljesítése alól részleges felmentést kaptak.

Felhasznált irodalom:

Kőrösné Mikis Márta - A digitális írástudás gyermekkori megalapozása, 2009 http://www.ofi.hu/tudastar/informatikatanitas/korosne-mikis-marta

 

Keresés az oldalon:

Elérhetőségünk

Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény

7400 Kaposvár, Bárczi Gusztáv u. 2,

Tel: 82/ 512-766, Tel. és Fax.: 82/ 316-218

E-mail: barcziiskola@barcziiskola.hu

Honlap: www.barcziiskola.hu
Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény