Az informatika szerepe a tehetséggondozásban a Bárczi Gusztáv Módszertani Központban
„Az informatika, mint műveltségterület alkalmas a különböző tantárgyakhoz kapcsolódó ismeretanyag (akár multimédiás jellegű) tárolására, az ebből való információnyerésre; olyan játékokra, amelyek pozitív transzfert jelenthetnek a tanulásban, növelik a tanulók kreativitását, tágítják látókörüket, sokoldalú, elemző, divergens gondolkodásra nevelnek. A figyelmet az alapismereteken túli kapcsolatokra is ráirányítják.” (Kőrösné Mikis Márta, 2009.)
Ezért az informatika tehetséggondozás keretében az alábbi tevékenységeket kínáljuk tanulóinknak:
1. Kapcsolódás más tantárgyakhoz (Az irodai programok használatának tanítása során)
Tevékenységek: Kiegészítő információk keresése az interneten. A megszerzett ismeretek feldolgozása a Microsoft Word, Microsoft PowerPoint segítségével. A feldolgozás során az informatikai ismeretek mellett az esztétikai igény fejlesztése is történik. A bevont tanulók így a tantárgyakban is jobb eredményt érnek el, mivel számukra kedves időtöltés közben a más tantárgyak tananyagával is foglakoznak, Web2.0 használata.
3. Logikus és algoritmikus gondolkodás fejlesztése (Logo program nyelv alapjainak tanításával)
Tevékenységek: Egyszerű alakzatok rajzolása a teknőc segítségével. A rekurzív műveletek megismerése, ciklusok alkalmazása összetett ábrák készítésekor.
4.Interdiszciplinaritás
Tevékenységek:
Kutatás az Interneten. Tantárgyi alapismeretek feldolgozása weblapszerkesztő programok segítségével, HTML kódok alkalmazása (kapcsolatok létrehozása fogalmak, fogalmak és képek között)
A tanulók 12. évfolyam végére ECDL START vizsgát tesznek. 2011-től OKJ vizsgára is nyílik lehetőség a "Számítógépes adatrögzítő" szakmában. 2011-ben az országos szakmai tanulmányi versenyen két tanulónk a nyolcadik és kilencedik helen végeztek, és a szakmai vizsga teljesítése alól részleges felmentést kaptak.