Az intézményben 2007 januárjától Történelmi Társastánccsoport működik. Repertoárjuk barokk és reneszánsz korból fennmaradt eredeti koreográfiákból áll. A 12 tanulóból, főleg szakiskolásokból álló tánccsoportot Fokvári Anikó vezeti. Rendszeresen fellépnek iskolai, városi, megyei és országos rendezvényeken, ahol mindig osztatlan sikert aratnak.
Számos különdíj birtokosai, melyeket az ország különböző városaiban megrendezett kulturális fesztiválokon, művészeti versenyeken és találkozókon érdemeltek ki.
Különösen büszkék a táncosok arra, hogy városuk kiemeltebb eseményein, rendezvényein is számítanak megjelenésükre, ahol öregbíthetik iskolájuk hírnevét.
Soundbeam
2010. szeptemberétől alkalmazzuk intézményünkben a nemzetközi szinten már ismert, de hazánkban eddig kevésbé elterjedt zeneterápiás eszközt, a Soundbeam-et. A zeneterápia vezetői Garami Andrea és Pucz András.
A terápiás eszköz használatát az angliai Bathból érkező Jason Thornton, az ottani Filharmonikus Zenekar művészeti igazgatója és karmestere mutatta be, tanította meg kollégáinknak.
„A Soundbeamegy fizikai kontaktus nélkül megszólaltatható zenei terápiás eszköz. Működése az ultrahang technológián alapul: egy, az emberi érzékszervek számára láthatatlan és hallhatatlan ultrahang nyalábot áramoltatunk a térben. Amikor az ultrahang áramlása közben egy szilárd anyagba (emberi testrész, pl. kéz,láb, fej)ütközik, akkor az ultrahang nyaláb visszaverődik a szenzorok segítségével, azaz jelet, üzenetet küld egy MIDI eszköznek, amely azt hanggá alakítja .”1
A foglalkozások kis csoportokban,5-6 fő részvételével zajlanak. A terápia során figyelembe vesszük a gyerekek lelki,érzelmi világát.Ennek ismeretében választunk számukra egy megfelelő hangot. A kiválasztott hangokhoz kitalálunk egy történetet is, amit általában meg is jelenítünk, lerajzolunk. A soundbeam lehetővé teszi a sérült gyerekek számára a közös zenélés, zeneszerzés örömét. Ez az eszköz a mozgásképtelen, illetve a részben mozgáskorlátozott gyerekek számára is segítséget nyújt. Képesek megszólaltatni különböző ütős, vonós, húros és egyéb hangszereket.
A foglalkozások során olyan élményhez jutnak a gyerekek mintha egy sajátos zenekar tagjai lennének. Úgy tudnak zenélni, hogy hozzá sem érnek a hangszerhez. De ha valaki a lábával nem tudja lenyomni ezt az eszközt, akkor a kezébe tudjuk adni, illetve ha ez sem jó megoldás, akkor elég, hogy a kezét elmozdítja, ezzel a mozgással már meg is szólaltatott egy hangot.
A soundbeam az alábbi sérülés specifikus területeken alkalmazható:
-autizmusban,
–ADHD-ben
–Dementiában
–Down szindrómában,
–Rett’s szindrómában,
–depresszióban,
–Alzheimer kórban,
–viselkedési zavarokkal küszködő,
–mozgásukban korlátozott,végtaghiányos gyermekeken és felnőtteken
A résztvevő tanulók többsége Down-szindrómás. A gyerekek nagyon élvezik a közös zenélés és alkotás örömét. A zene hatása csodát tesz tanulóinkkal, mert nemcsak tudásban, de lelkiekben is gazdagítja őket.
A tehetséggondozásunkhoz tartozik azoknak a gyerekeknek a fejlesztése is, akik kiváló zenei képességgel,illetve motivációval rendelkeznek.
A zenélésben kiemelkedően tehetséges tanulókkal Pucz András kollégánk foglalkozik. A konga kiváló lehetőséget nyújt a jó ritmusérzékkel, zenei hallással rendelkező gyerekek tehetségének hatékony kibontakoztatásában.
Tanulóinkban fellelhető a zenei érdeklődés,a zenei érzékenység, az önfegyelem,a kitartás,a koncentrációsképesség megléte.
A magatartási zavarokkal küzdő gyerekek nagyon érzékenyek a zenére, számukra kihívást jelent.Nekünk meg kell találni fejlesztésükhöz a megfelelő módszereket.
A zene a kívánt magatartásformák, az agresszió csökkenése vagy a koncentrálóképesség javulásának eszköze is lehet.
Tanulóinknak számos lehetőséget biztosítunk, hogy különböző színtereken, közönség előtt is bemutathassák tudásukat. Erre kiváló lehetőséget adnak az intézményünk által szervezett szakmai konferenciák, Tehetségnapok, Regionális Ki Mit Tud?-ok, helyi bemutatók.
„A sivatagon át is vezet út. De mi, akik azon fáradozunk, hogy minden gyermek kezébe kapja a jó zene kulcsát,s vele a rossz elleni talizmánt,azt akarjuk,ne úgy járja végig útját,mintha sivatagon menne át,hanem virágos kerten.”