Hitvallásunk: „minden gyermek tehetséges valamiben”.
A Bárczi G. Módszertani Központ a pedagógusok szakmai-módszertani felkészítésével, az iskolai tehetséggondozási tevékenységek és programok ösztönzésével, elterjesztésével, a tehetségek felkutatásával, személyre szóló módszerekkel hozzájárul az iskolai tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztéséhez, országos tehetségsegítő hálózat bővítéséhez, a kialakult jó gyakorlatok elterjesztéséhez, a szolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáféréshez.
A szolgáltatások célja, hogy a pedagógusok, szülők és a civil szervezetek a diákok minél szélesebb körét vonják be a tehetséggondozásba, versenyekbe és tehetségkutatásba.
A módszertani központ a a projekt megvalósításával hozzájárul a tehetségek felkutatásához, vizsgálati és szűrőanyagok kidolgozásához, a kiemelkedő képességek folyamatos fejlesztéséhez,ezzel a tanulók sikerélményhez juttatásához, perspektívakereséshez.
Pilottal szakmai szolgáltatóként 3 akkreditált programot dolgoz ki, és készít fel vele a tehetséggondozásra.
Munkacsoportokkal, esetmegbeszélésekkel teremti meg az egyéni fejlesztési programok kialakítását, kiemelve a hátrányos helyzetű, SNI tanulókat.
A hálózatépítés során 6 iskolai jó gyakorlat átadására és mentorálására kerül sor,ami multiplikátor hatással bír.
Versenyeket, tehetségkutatást rendez, a legtehetségesebb gyermekekről filmet készít. A film emellett ismereteket nyújt a tehetséggondozáshoz, annak gyakorlati megvalósításához.
A hálózatépítés során együttműködik 2 kaposvári Tehetségponttal:
Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola és tagintézményei
Berzsenyi Dániel Tagiskola
Pécsi Utcai Tagiskola
Zrínyi Ilona Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagiskola
Klebelsberg Tehetségpont
Mérföldkövek:
2010. DECEMBER 23.
1.Pedagógusok továbbképzése :
30 órás akkreditált képzés: "A tehetségek felismerése és azonosítása, tehetséggondozó projektek kidolgozása a nevelési-oktatási intézményekben"
Résztvevő pedagógusok száma 40 fő,
kiadott tanúsítványok száma 40.
2. Képzési program kidolgozása:
"A tehetséggondozás szerepe és lehetőségei a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésében"
3. Pedagógusok gyakorlati felkészítése egyéni fejlesztési programok kidolgozására munkacsoport
4. Bemutató foglalkozások, hospitációs tréningek 2 alkalommal
Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola- Tehetségpont
5. 20 egyéni fejlesztési program elkészítése
6. 20 tanuló bevonása a tehetséggondozásba, fejlesztő foglalkozások a szorgalmi időben folyamatosan.
7. Intézmények közötti együttműködés kialakítása, kapcsolattartás a tehetségpontokkal (általános és középiskola), részvétel a rendezvényeken
8. Tehetséges gyermekek szűrésére vizsgálati program kidolgozása, a szűkítő szűrés elvégzése
9. Tehetséggondozáshoz kapcsolódó jó gyakorlatok kidolgozásának megkezdése
10.Tehetségkutató verseny meghirdetése, a tanulók felkészülésének megkezdése
11.Szülők tájékoztatása a projektről, bevonásuk a gyermekek tehetséggondozásába 5 szülői tájékoztatón
12.Tehetséggondozáshoz szükséges kis értékű eszközök beszerzése
13.Részvétel a TÁMOP 3.4.4 konstrukció keretében zajló kaposvári rendezvényeken