A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Nagybajomi Tagintézményben a 2021/2022-es tanévben fogyatékkal élő fiatalok számára szervezett integráló környezetben megvalósuló „Versek, dalok, ritmusok” című tehetségsegítő programban vehetett részt 12 gyermek. A foglalkozások az irodalmi és zenei tehetségterület fejlesztését célozták meg. NTP-SPEC-21-0112 „Versek, dalok, ritmusok” című pályázattal a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Nagybajomi Tagintézménye 2 205000Ft-ot nyert fogyatékossággal élő fiatalok számára szervezett, legalább 60 órás, tanórán kívüli, integrált környezetben megvalósuló, komplex tehetséggondozó program megvalósítására.
A foglalkozások során többek között Kányádi Sándor, Nemes Nagy Ágnes, Áprily Lajos verseit tanulták meg a gyermekek, ritmizálták, énekelték. Egy-egy vers előadása többféle kísérettel valósult meg: ritmustaps, ritmushangszerek kíséretében, ritmusosztinátók alkotásával, melyeket testen, ritmushangszerekkel szólaltattak meg. A versek és dalok az évszakokat jelenítették meg, jeles napokhoz kapcsolódtak. A tevékenységekben komplex képességfejlesztés, személyiségfejlesztés valósult meg. A projekt során 4 kibővített foglalkozást is szerveztünk, melyre szülőket, nevelőszülőket, hozzátartozókat hívtunk. Vendégeink aktívan részt vettek a rímkeresésben, versek, dalok előadásában. Tevékenységünkről rövidfilm is készült, melyet intézményünk kulturális bemutatóján, Specedikén mutattunk be. Itt láthatta a közönség verses-dalos összeállításunkat is.
A résztvevő gyermekek márciusban Sarkadi Kis János mesés előadásán vehettek részt. Az interaktív mesébe bátran, lelkesen kapcsolódtak be a tanulók. Májusban Budapestre utaztunk. A Vígszínházban A Pál utcai fiúk című előadást tekintettük meg, mely elvarázsolt kicsit és nagyot, gyermeket és felnőttet egyaránt, csodálatos élményt nyújtott.
A munkához, a foglalkozások megvalósításához a pályázati keretből ritmushangszereket, hangosításhoz szükséges eszközöket vásároltunk. Az egységes megjelenést, a versekhez illő környezet, háttér kialakítását is lehetővé tette a támogatás. A megvásárolt eszközök a továbbiakban is segítik az intézmény tanulóit a tanórai és a tanórán kívüli programok megvalósításában, a gyermekek fejlesztését segítik.