A hazai kettős vagy többszörös különlegességű magyar tehetségeket segítő, integráló környezetben megvalósuló tehetséggondozó programok támogatására kiírt NTP-KTK-18-0013 „Rímek, színek, dallamok” című pályázaton a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Nagybajomi Tagintézménye 1 233000 Ft-ot nyert fogyatékossággal élő fiatalok számára szervezett, legalább 60 órás, tanórán kívüli, integrált környezetben megvalósuló, komplex tehetséggondozó program megvalósítására. A tehetségsegítő program az irodalmi, zenei, térbeli-vizuális tehetségterületet célozza meg. A tehetséges tanulók a versek, a zene, a kreativitást és kézügyességet igénylő tevékenységben mélyülhetnek el. Az együtt tanult versek, dramatizált mesék, az éneklés lehetőséget teremt az egymásra figyelés megélésére, a közösségfejlesztésre és az önkifejezésre is.
A foglalkozások során Weöres Sándor, Nemes Nagy Ágnes verseit tanulták meg a gyermekek, ritmizálták, énekelték. Egy-egy vers előadása többféle kísérettel valósult meg: ritmustaps, ritmushangszerek kíséretében, ritmusosztinátók alkotásával, melyeket testen, ritmushangszerekkel hangoztattak. A verses mesék kedvessége hamar megnyerte a gyermekeket. Móra Ferenc, Zelk Zoltán, Csukás István műveinek megismerésével ismereteik bővültek, személyiségük fejlődött. A versek, mesék tanulása, ritmizálása, éneklése mellett párhuzamosan a megismert művek ritmusát, hangulatát, szereplőit, helyszíneit készítették el. A fantáziájukat, egyéni elképzeléseiket bátran használhatták. A megismert technikákkal szabadon is dolgozhattak. Így egy-egy irodalmi művet több oldalról is megközelítettek, ez segítette a befogadást, az elmélyülést. A tanult versekből, dalokból, zenéből összeállított produkciót többször is bemutatta a csoport.
A projekt során 4 foglalkozást is tartottunk, melyre a szülőket is hívtuk. A felnőtteket a kézműves tevékenységbe könnyen bevontuk, de a verses, dalos feladatokba is bekapcsolódtak. Tevékenységünkről rövidfilm is készült, melyet intézményünk kulturális bemutatóján, Specedikén mutattunk be.
A tehetséggondozó program lehetőséget adott a résztvevő gyermekeknek múzeum, színház és zenés színház látogatására is. 2019. május 10-én látogattunk el a Rippl-Rónai Múzeumba. A gyermekek érdeklődve fogadták a kaposvári festőművész, Rippl-Rónai József életét, munkáit bemutató múzeumlátogatást. A közös ebéd elfogyasztása után a Csiky Gergely Színház bemutatásában a Hókirálynő előadást láthattuk. Óriási élmény volt a gyermekeknek, sokan ekkor láttak először színházi előadást! 2019. május 18-án ismét Kaposvárra látogatott a csoport. A Roxínház előadásában a Keménykalap és krumpliorr című előadást néztük meg. A zene és színház együttesen jelentette az élményt tanulóinknak.