„Segítünk, hogy segíthess!”- integráció, inklúzió támogatása, segítése
Pedagógusoknak nyújt szakmai, módszertani támogatást a befogadó nevelési-oktatási környezet (ki)alakításához és az adaptív oktatás megvalósításához. Főbb elemei: differenciált tanulásszervezés, egyéni fejlesztés, IKT, robotika alkalmazása, sérülésspecifikus eszközhasználat és tanulási környezet.
„Mindenki tehetséges valamiben”- A tehetséggondozás szerepe és lehetőségei a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésében
A gyógypedagógiai intézményben kialakított tehetséggondozói jó gyakorlat továbbadásának célja a tudásmegosztás, horizontális tanulás biztosítása a hátránykompenzáció, a felzárkóztatás, az esélyteremtés és a társadalmi integráció lehetőségének biztosítása érdekében. Főbb elemei: a tehetségazonosítás specifikus vonásai, tehetséggondozó programok, módszerek, eljárások, technikák.
Az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek, tanulók megismerése - autizmus specifikus módszerek, eszközök bemutatása
A jó gyakorlat célja korszerű autizmus specifikus ismeretek átadása autizmus spektrum zavarral élő tanulókat nevelő-oktató intézmények számára. Főbb elemei: az autizmus sokszínűsége, autizmus specifikus módszerek, eljárások, technikák bemutatása
A "NET-generáció" anyanyelvi készségének fejlesztése
Innovatív, újszerű szemléletmódot tükröző, gyermekverseket és az ehhez kapcsolódó feladatokat tartalmazó gyűjtemény, melynek kiemelt célja az anyanyelvi kompetenciák és a komplex személyiség fejlesztése. A feladatok felhasználhatóak a gyermekek személyiségfejlesztésében, a beszédfejlesztő tevékenységben (szenzoros, motoros differenciálás, automatizálás) és az anyanyelvi kompetenciák fejlesztésében
kapcsolattartó:
Perákné Páhi Gabriella
Elérhetősége:
e-mail: barcziiskola(kukac)barcziiskola.hu
telefon: +3630/7841508